ЗА КУРСАПРОГРАМАПРЕДСТОЯЩИ ГРУПИЦЕНИВЪПРОСИОТЗИВИСНИМКИ
Цели на курса

Този интензивен практически курс по User Experience Design ще ви запознае с основните принципи и процеси използвани при създаването на продукти с добра ползваемост чрез фокус върху нуждите на крайния потребител. Ще ви бъде представена една рамка за създаване или подобряване на потребителско изживяване, ще имате възможност да усвоите практически умения за изпълнението на всеки дискутиран в програмата процес. Ще имате възможност да:

  • овладеете всеки процес по създаване на потребителско изживяване
  • вникнете в реални ситуации и казуси изникващи при работата по един проект
  • решавате потенцилни проблеми, които са налице при при създаването на един софтуерен продукт
  • се запознаете с рамката, по която работят дизайнери в цял свят за подобряване и създаване на потребителски преживявания

Темите, които ще бъдат представени по време на курса, са приложими както за софтуерни приложения, така и за всякакви продукти от ежедневието. Основната ни цел ще е да насочим начина ви на мислене и подхода при изработването на продукти, които да задоволяват очакванията на потребителите и да създават положителна емоция у тях.

За кого е предназначен?

  • За графични и визуални дизайнери желаещи да разширят познанията си по отношение на подходи при решаването на дизайн проблемиsoft-academy-array
  • За програмисти и технически лица, които искат по рационален начин да вникнат в дизайн процесите зад даден продукт
  • За бизнес хора търсещи повече изразни средства, чрез които да комуникират с продуктовите екипи
  • За другите роли участващи в създаването и развитието на продукти, които искат да усвоят процеси, с които да подобрят екипната продуктивност и комуникация

Не е необходимо да имате познания по графичен или индустриален дизайн, нито да сте IT-ориентирани.

Практическа част по време на занятията

Опита ни е показал, че най-качествените и дълготрайни познания се придобиват с практика и затова голяма част от всяка една сесия ще бъде организирана около конкретни проблеми за разрешаване. Ще бъде наблегнато на работата в екип по време на лекции. За част от лекциите в края на курса ще е нужно всеки курсист да носи личен лаптоп.

Практическа част извън занятията

В края на всяко занятие ще определяме работата, която ще трябва да свършите по екипи до следващата лекция. Темата ще бъде обща, но ще работите в екипи от по двама или трима над решаването на проблема. В началото на следващата лекция ще отделяме няколко минути, за да обсъдим някои решения на домашното от предния път.

Продължителност на курса

Продължителността на курса е 7 седмици, (материалът ще бъде вместен в около 42 астрономически часа –  14 лекции по 3 астрономически часа).
Всяка седмица са предвидени занятия в общо 6 астрономически часа (2 пъти по 3 часа).

Получаване на сертификат

Всеки участник ще получи сертификат при успешно завършване на курса.


Заявка за записване (или уведомяване за нова група)

Въвеждането на вашия телефон е препоръчително, за да улесним комуникацията. Няма да получавате никакви рекламни или други ненужни съобщения.

От къде научихте за нас?

Програма на курса

1. Запознаване и основни теории на UX дизайна

  • Модел на човешкия процесор
  • Закон на Фит
  • Някои принципи от когнитивната психология
  • Концептуални модели

2. Основни теории на UX дизайна

  • Гещалт принципи
  • Седемте степени на извършване на действие
  • Отношения, предпоставки и ограничения
  • Видове знание

3. Основни теории на UX дизайна и дизайн за потребители със затруднения

  • Грешки
  • Седем принципа на интерфейсния дизайн
  • Възрастни потребители
  • Потребители със зрителни проблеми
  • Потребители с двигателни проблеми
  • Звукова и осезаема обратна връзка
  • Системи с гласов контрол
  • Системи със зрителен контрол

4. Персони и сценарии на употреба на продукта

  • Етнографски проучвания
  • Кой? – персони
  • Какво? – сценарии на употреба

5. Потребителското пътешествие (User Journey)

  • Персоната като част от пътешествието
  • Подреждане на информацията в пътешествието
  • Фази на пътешествието
  • Допирни точки на пътешествието

6. Създаване на въпросници и подготовка на интервюта

  • Подготовка на въпроси
  • Създаване на въпросници
  • Формални интервюта
  • Неформални интервюта
  • Наблюдение на потребителите

7. Сторибордове за контекст на употреба на продукта

  • Скициране и изразни средства
  • Определяне на сценарии
  • Определяне на сцени
  • Създаване на сториборд

8. Хартиените прототипи и тяхното дигитализиране (Powerpoint, POP app)

  • Цели на хартиените прототипи
  • Видове хартиени прототипи
  • Дигитализация с PowerPoint
  • Дигитализация с POP app

9. Създаване на мокъпи с Balsamiq и валидирането им на базата на евристики

  • Мокъпи
  • Работа с Balsamiq studio
  • Подбор на евристики – десетте правила на Нилсен
  • Оценяване спрямо евристиките

10. Интерактивни прототипи с Indigo Studio

  • Цели на прототипите с висока степен на детайл
  • Функционалности
  • Добри практики
  • Изработка на прототипи с Indigo Studio

11. Валидация и тестване на интерактивни прототипи с Indigo Studio

  • Създаване на хипотеза
  • Определяне на променливи за тест
  • Дизайн на контролиран експеримент
  • Провеждане и анализ на данните
  • Тестване на ползваемостта с Indigo Studio

12. Принципи при подреждането на потребителския интерфейс

  • White Space
  • Contrast
  • Uniformity
  • Form Design
  • Style Guide
  • Pattern Libraries

13. Дизайн на мобилни приложенияsoft-academy-array

  • Native vs. Web
  • Характеристики на мобилните устройства и приложения
  • Първите 10 секунди
  • Контекст на употреба
  • Подреждане на съдържанието
  • Жестове и дизайн на артикулации
  • Бързи интеракции (shortcuts)
  • Движение и глобална позиция на устройството

14. Дизайн на мобилни приложения

  • Йерархия на екраните
  • Фокус върху навигацията
  • Видове мобилни приложения
  • Задържане на текущите потребители
  • Туториали
  • Отзивчив дизайн
  • Монетизация
  • Десет принципа на добрия дизайн
В момента нямаме дата за нова група в курса.

Ако желаете да ви уведомим когато определим дата и дни на провеждане, моля попълнете заявката за записване. След като определим конкретна дата ще получите email и ще ви уведомим със SMS за стартирането на новата група.

Заявка за записване (или уведомяване за нова група)

Въвеждането на вашия телефон е препоръчително, за да улесним комуникацията. Няма да получавате никакви рекламни или други ненужни съобщения.

От къде научихте за нас?

Ако възникне проблем, при изпращането на данните, молим да ни информирате за това с email на info@softacad.bg или на телефон 0877 731 365.

Цена на курса в град София

Цената на курса (в град София) е 247 лв на месец (495 лв. за цялото обучение) с ДДС.

Безплатен ваучер на стойност 114 лв.

При записване на курс, всеки получава и безплатен хостинг на стойност 114 лева, предоставен от партньорите ни ICN.BG. Ваучерът дава право на 12 месеца безплатен хостинг от план „Икономичен“.

Ако имате каквито и да е въпроси, потърсете ни на телефон: 0877 731 365 или ни пишете на email info@softacad.bg за София или info-plovdiv@softacad.bg за Пловдив.

За всички въпроси, които не са описани тук, нашият екип е на ваше разположение на:
email info@softacad.bg и на телефон 0877 731 365.


Начинаещ съм, без предишен опит. Подходящ ли съм за курса?

Да. Обучението е предвидено за начинаещи. Не се изискват предварителни познания по графичен или индустриален дизайн, нито да сте IT-ориентирани. Обучението започва от най-основните и основополагащи неща, нужни за да се научите да създавате добър потребителски ориентиран дизайн.


Какво е нужно за да се справя с курса?

Всеки може да се справи с курса, стига да има нужното желание и да полага необходимите усилия. Нужно е отделяне на доста часове за четене, упражнения и практическа част. При едни хора материала се усвоява по-бързо, при други е нужно повече време и усилия, но определено постоянството и последователността в ученето могат да донесат успех на всеки.


Може ли курсът да се съвместява с работа на пълен работен ден?

Да, обученията ни се провеждат вечер (около 18:30 или 19:00 часа) и са посещавани от доста хора, които работят през деня.


Ще ми бъде ли обърнато индивидуално внимание по време на обучението?

Да, това е стилът ни на работа. В обученията ни работим с малки групи от хора, точно за да може всеки да има достъп до преподавателя и при нужда да му бъде обърнато индивидуално внимание, да се обясни и уточни точно това, което е затрудняващо за него самия.


Няма обявени дати (и дни на провеждане) за нова група. Кога обучението ще стартира отново?

Ако към момента нямаме обявена конкретна дата за нова група (и дни на провеждане на занятията) съвсем скоро ще я обявим. Проверете в раздела ПРЕДСТОЯЩИ ГРУПИ, където понякога описваме месеца, в който е много вероятно да стартираме. Най-лесният начин да стоите информирани е като попълните заявката за записване (или уведомяване за нова група), натискайки бутона ЗАПИШИ СЕ. Ние ще ви уведомим по email и с SMS (препоръчително е да въведете телефон), когато сме наясно с датата на започване. По този начин ще имате достатъчно време за да вземете решение дали да се включите в курса. Друго, което препоръчваме е да следите страницата ни във facebook.


Кой ще е лектор в курса ми?

Ако сме обявили нова група, можете да прочетете информация за лектора в графата ПРЕДСТОЯЩИ ГРУПИ. Ако все още нямаме обявена дата и съответно преподавател, можете да прочетете информация за другите ни лектори за този курс, или да посетите страницата ЛЕКТОРИ. Всичките ни преподаватели разполагат с дългогодишен опит в сферата на софтуерните технологии, като към момента продължават да прилагат професионално знанията си.


Ще ме свържете ли с фирми, където мога да започна стаж или работа след края на курса?

Имаме такава практика от която се възползват добре представилите се курсисти. Имаме доста контакти с IT компании в София и Пловдив, но все пак няма как да ви обещаем, че ще ви препоръчаме на компания, която в дадения момент ще има интересен за нови работни кадри като вас. Със сигурност, ще направим всичко възможно за да ви помогнем и да ви подкрепим в процеса на търсене на първа работа. За съвети и всякакъв вид помощ оставаме на ваше разположение за дълго време след като завършите курса. За допълнително удобство на курсистите ни работим с една от водещите агенции за подбор на IT професионалисти в България – Talent Hunter.


Трябва ли лаптопа, с който ще идвам на занятия да е мощен?

Не, не е нужен мощен лаптоп. Всеки един съвременен лаптоп, без да е нужно да е скъп или мощен ще е напълно достатъчен.


След старта на курса ще ми се наложи да пропусна няколко занятия, това проблем ли ще е?

Не е желателно, но понякога се налага на всеки да пропусне някое занятие. Имаме система за електронно обучение Moodle, където се качват всички учебни материали, като презентации, упражнения, код от занятието и домашни. Препоръчително е след пропуснатото занятие всеки курсист да се запознае материала, а при нужда преподавателят в курса ще ви отдели нужното време за да уточните неясните неща и ще ви помогне да наваксате.


Трябва ли да владея английски език и ако да, на какво ниво?

Английският език е най-използваният в IT сферата и е нужен най-вече защото всичкият софтуер с който ще работите е на английски. Ако не разбирате абсолютно нищо на английски трудно ще се справите с курса. Като минимум за добри резултати е достатъчно да разбирате текст, написан на английски и да можете да се оправяте с операционната ви система на компютъра ви на английски език. Т.е. да разбирате технически текст, написан на английски. Не е нужно да говорите добре, или да имате добро произношение. Това са предимства, а и винаги можете да ги развиете като попаднете в подходяща среда.


Можете ли да ми предложите други курсове, с които да продължа развитието си след края на курса?

Да. Най-подходящите курсове за това са „Photoshop и принципи в дизайна“ и „Web design и Front-end development“. За повече информация, разгледайте страниците на курсове, пишете ни на info@softacad.bg или ни потърсете на телефон 0877 731 365.


До кога мога да се запиша?

Окончателното записване става с внасяне на необходимата сума по банков път най-късно ден преди началото на курса. Имайте предвид обаче, че често местата в групата се запълват много преди старта, така че не е добра идея да оставяте заплащането за последния момент. Самото попълване на формата за записване не ви гарантира място в групата. Все пак, ако имате определени затруднения или специфична ситуация относно внасянето на таксата и окончателното записване, потърсете ни по телефон за да обсъдим този въпрос.


Имам въпроси. Как да получа допълнителна информация?

Нашият екип е на ваше разположение на email info@softacad.bg и на телефон 0877 731 365.

Добави отзив
1
2
3
4
5
Прати
     
Откажи
Добави отзив
Средна оценка:  
 0 отзиви

Login

Register

Create an Account
Create an Account Back to login/register