UX design – кой може да стане дизайнер на потребителско изживяване

В морето от компании, продукти и услуги по целия свят, най-важни са потребителите. А за да бъдат доволни потребители от своето онлайн изживяване, от първостепенно значение е UX дизайна (User Experience Design). UX design или дизайн ориентиран към потребителското изживяване е цялостен процес по подобряване на удовлетвореността на потребителите. Той цели да изгради продукт или онлайн услуга, които да се използват и навигират лесно и да доставят удоволствие на клиентите при досега с тях.

Казано накратко на първо място стои потребителят, а вашата цел като UX дизайнер е да го накарате да се влюби в своето онлайн изживяване!

Soft Academy организира курс по Основи на User Experience Design с основна цел да подготви специалисти в областта, които да помогнат на компаниите да повишат своите приходи и брой потребители, използвайки UX дизайна като свое основно предимство.

UX-course-softacademy

 

Защо UX дизайна е толкова важен?

Улесняването на потребителите и предоставянето на позитивно преживяване носи на бизнеса повишено доверие и повече клиенти. Статистиката сочи, че компании с високо ефективен UX увеличават своите приходи с до 37%. От друга страна 90% от хората казват, че са спрели да използват онлайн приложения или са ги деинсталирали като резултат на неудобство в тяхната употреба или неприятен дизайн. 86% от потребителите пък са склонни да платят повече само заради изключително преживяване с даден продукт. С тези цифри на ум, не е трудно да си обясним защо компании, фокусирани върху UX преживяванията като Apple, Google, Dropbox и Amazon увеличават броя на клиентите си и приходите си всяка година.

 

UX дизайнът и психологията на потребителите

UX дизайна в своята основа стъпва върху психологията. Само познавайки добре потребителите, вие можете да изградите пълноценно преживяване за тях. Добре е да се обърне внимание и на спецификите на различните групи потребители, които ще използват услугата или продукта – тяхната демография, разбирания и интереси. Добрите UX дизайнери инвестират голяма част от своето време в проучване на потребителите и оценка на техните нужди и желания. Те са хората, които разкриват потребителските персони, водят и насочват  потребителя в т.нар. User Journey.

Customer Journey Mapping
Кой може да стане успешен UX дизайнер?

За да бъдете успешен в кариерата си като UX дизайнер, вие трябва да поставите основен фокус върху потребителя, да го разбирате и да се вълнувате живо от неговите емоции при досега с продукта ви. От вас се изисква да обръщате внимание на детайлите, да проучвате и да учите постоянни, както и да следите промените в поведението на потребителите и техните действия.

Започването на курс по основи на user experience design би ви предоставило конкурентно предимство и би ви помогнало да разбирате и взаимодействате по-добре с вашите клиенти. За кого е подходящ подобен курс:

  • – Графични и визуални дизайнери, желаещи да разширят познанията си по отношение на подходи при решаването на дизайн проблеми.
  • – Програмисти и технически лица, които искат по рационален начин да вникнат в дизайн процесите зад даден продукт.
  • – Бизнес хора търсещи повече изразни средства, чрез които да комуникират с продуктовите екипи.
  • – Всички останали роли участващи в създаването и развитието на продукти, които искат да усвоят процеси, с които да подобрят екипната продуктивност и комуникация.

 

Не е необходимо да имате познания по графичен или индустриален дизайн, нито да сте IT-ориентирани. Достатъчно е да имате желание да се развивате и стремеж към постоянно развитие!

 

© 2017 SoftAcademy.

Login

Create an Account Back to login/register